Stöd gÀrna Norrlands-förbundets verksamhet med en penninggÄva. Alla bidrag
Àr till hjÀlp i vÄrt arbete för Norrland. Klicka pÄ knappen och följ instruktionerna.

Följ oss pÄ Facebook

Följ oss pÄ Twitter

img1img3img2

Organisation

Norrlandsförbundet Àr en ideell förening som leds av en styrelse bestÄende av en ordförande, en vice ordförande och fem ordinarie ledamöter. För de fem ordinarie ledamöterna finns ocksÄ lika mÄnga personliga suppleanter. Styrelsens sammansÀttning ska vara sÄdan att olika regioner blir företrÀdda.

Norrlandsförbundet har, enligt stadgarna, till syfte att sprida upplysning om norrlÀndska förhÄllanden och frÀmja Norrlands ekonomiska, kulturella och sociala utveckling. Medlem kan den bli som delar vÄra vÀrderingar enligt förbundets syfte samt att den Ärliga medlemsavgiften inbetalas till förbundet. Förbundsmötet Àr förbundets högsta beslutande organ. Kallelse till förbundsmötet sker via brev till förbundets medlemmar, via elektroniskt nyhetsbrev samt via denna webbplats.

Verksamheten finansieras genom medlemsavgifter. Arbetet med att finansiera verksamheten bedrivs lÄngsiktigt och enligt lag och god sed.